L´escola ha de contribuir a formar persones de manera integral ; això inclou el fet que l´alumnat estiga capacitat per a comprendre la informació i, per tant, condiciona el docent a tindre en compte que l´alumnat actual aprén de manera diferent al de fa vint anys. Som conscients que els nostres alumnes poden generar els seus propis entorns d´aprenentatge , ja que el docent no té tota la informació.
Aquests són alguns dels motius pels quals s´han d´utilitzar les TIC a l´aula:
- Perquè potencien un doble tipus d´aprenentatge ; d´una banda més individualitzat i d´un altra també un aprenentatge col.lectiu i col.laboratiu.
- Perquè transformen la metodologia del docent, que deixaria de ser un mer transmissor de continguts per passar a ser un acompanyat i formador de l´alumnat.
- Perquè transformen la dinàmica d´aula que es genera treballant amb les eines TIC : la interactivitat i la motivació.
El docent ha d´ajudar l´estudiant a adquirir els recursos necessaris per a saber buscar i trobar la informació que necessita, per a integrar-la en el coneixement que ja té adquirit i convertir-la així en saber personal.
Aquests són alguns dels motius pels quals s´han d´utilitzar les TIC a l´aula:
- Perquè potencien un doble tipus d´aprenentatge ; d´una banda més individualitzat i d´un altra també un aprenentatge col.lectiu i col.laboratiu.
- Perquè transformen la metodologia del docent, que deixaria de ser un mer transmissor de continguts per passar a ser un acompanyat i formador de l´alumnat.
- Perquè transformen la dinàmica d´aula que es genera treballant amb les eines TIC : la interactivitat i la motivació.
El docent ha d´ajudar l´estudiant a adquirir els recursos necessaris per a saber buscar i trobar la informació que necessita, per a integrar-la en el coneixement que ja té adquirit i convertir-la així en saber personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada